Fejl i MobilePay kan medføre politianmeldelse
Danske Bank kan ikke hjælpe, når kunden taster forkert modtager
- I farten kommer jeg til at lave en tastefejl og sender pengene til en helt anden person, end den morgenmadsbod jeg skulle overføre til. Både jeg og manden bag disken opdager straks, at pengene ikke er gået igennem, og derfor prøver jeg igen, selvom, jeg kan se, pengene allerede er overført én gang, fortæller Lars Hjortshøj til Dansk Handelsblad.
Lars Hjortshøj kan ikke selv føre pengene tilbage og kontakter Danske Bank.
I banken får han besked om selv at henvende sig til den person, som fejlagtig har modtaget pengene.
Vil vedkommende ikke føre pengene tilbage, må Lars Hjortshøj politianmelde ham, lyder beskeden fra banken.
Lars Hjortshøj forsøgte i stedet at kontakte vedkommende, som ved en fejl modtog hans penge, og fik løst situationen den vej igennem.
- Vi vil gerne gøre en stor indsats for at sikre, at brugerne vænner sig til at benytte mobilbetaling på samme måde som netbank eller kort. I alle disse tilfælde skal man være omhyggelig med at sikre og tjekke, at man overfører til den rette person eller virksomhed. For MobilePays vedkommende får man typisk en ekstra mulighed for at kontrollere navn og telefonnummer, før man swiper godkendt, forklarer Mark Wraa-Hansen, chef for MobilePay-divisionen i Danske Bank.
Originalartikel: http://www.dhblad.dk/nyheder/2015/10/20/...